Followers

Pages

Tuesday, September 24, 2013

Perut artis Yasmin Hani jadi kontroversi


Perut artis Yasmin Hani jadi kontroversi
''Kenapa apabila saya pos perkara kebajikan, tak nak pula mereka sebar-sebarkan? Saya tahu saya tidak sempurna tapi saya tidak pernah ceroboh privasi orang, apatah lagi mengaibkan orang. Saya hormat orang lain dan saya rasa sedih sangat apabila mereka buat saya begini.''
- Yasmin Hani.
Singapura: GARA-GARA gambar peribadinya tersebar, pelakon Yasmin Hani Richardson, yang sedang sarat mengandung, terus dikritik peminat.

Gambar yang menampakkan bahagian perut Yasmin Hani, yang dilukis dengan objek dedaun itu, kurang disenangi sesetengah peminat yang mendakwa pelakon itu seolah-olah tidak peka dengan sensitiviti masyarakat.
Memberi reaksi beliau kepada laman hiburan gua.com.my, Yasmin mempertahankan diri beliau sambil menekankan gambar itu tidak pernah diambil untuk tatapan umum.
Menurutnya, ia dimuat naik ke akaun media sosial peribadi anggota keluarganya sebelum disebarkan oleh individu-individu yang menceroboh akaun tersebut.
"Gambar itu adalah koleksi peribadi saya. Saya sedih dengan mentaliti orang kita sekarang. Kalau artis saja, semua benda salah," keluh beliau.
Pelakon jelita itu menambah: "Gambar itu bukan untuk tatapan umum tetapi sebenarnya untuk simpanan peribadi saya sendiri. Lukisan tersebut dilakukan oleh anak saudara perempuan saya yang memang berbakat dalam lukisan," ujarnya.
Yasmin, yang kini sudah 32 minggu hamil, jelas agak terkesan dengan kritikan tersebut.
Dengan nada menyindir, pelakon itu berkata: "Kenapa apabila saya pos perkara tentang kebajikan, tidak nak pula mereka sebar-sebarkan? Saya tahu saya tidak sempurna tapi saya tidak pernah ceroboh privasi orang, apatah lagi mengaibkan orang. Saya hormat orang lain dan saya rasa sedih sangat apabila mereka buat saya begini.
"Saya harap individu yang melakukan perkara ini dengan niat jahat akan dapat hidayah dan berhenti mengaibkan orang.
"Lebih baik luangkan masa dengan buat perkara yang bagus untuk tingkatkan diri. Jangan asyik nak cakap pasal kisah dunia akhirat orang lain saja."

No comments: